Friday, 31 August 2012

Haarutopie

Gisteren ging ik voor de eerste keer in m'n leven naar de kapper. Het was een spontane ingeving waar maar één nacht over geslapen is (normaal heb ik ettelijke nachten en slaapuren nodig om zulke levensbelangrijke beslissingen te nemen).

Nu moet je weten dat ik al jaren droom van Kroes-Cruz haar (lees misschien dit om beter te kunnen volgen). Helaas heb ik die hoop - voor de zoveelste keer - opgegeven. Of anders bekeken: ik heb eindelijk toegegeven dat Kroes-Cruz haar voor mij een utopie is. Wist je dat m'n haar na vier jaar haast ongeknipt te zijn geweest, en dus permanent te hebben kunnen groeien, nog steeds niet echt "lang" genoemd kon worden? Het leek (nu, en ook al ettelijke keren hiervoor) op een bepaalde lengte gewoon niet meer verder te willen.

Daarom besliste ik om er de schaar in te laten zetten -  door een professionele kapper. Echt gerust was ik er niet in hoor: nogal wat mensen klagen over hun coiffeur - die lijkt het haar altijd te kort te knippen en nooit zoals de klant het wil. Zeker omdat ik een snit wilde - nl. die van Cameron Diaz in The Holiday - was ik op het ergste voorbereid. Het is zo'n kapsel waarbij het haar vooraan iets langer is dan achteraan, om zo volume te creëren - en dat volgens mij ook grandioos kan mislukken. Het dvd-doosje van de film had ik uit veiligheid meegenomen om duidelijk te maken wat voor coupé ik op het oog had.

Et voilà: la coupe de cheveux désirée
Dat het resultaat van de knipbeurt niet identiek zou zijn aan Cameron's kapsel wist ik op voorhand, maar ik wist (en weet) ook dat de actrice (net als mij) niet voorzien is van Kroes-Cruz haar. Verre van eigenlijk. Daarom was ik zeker dat haar kapsel uit The Holiday geen utopie is voor mij. En daar ben ik alleen maar zekerder van als ik in de spiegel kijk en vaststel dat ik met een heel gelijkaardig "haartooi" rondloop.


source pic: http://www.google.be/imgres?imgurl=http://happysparkle.files.wordpress.com/2011/12/cameron-diaz-dressy.jpg&imgrefurl=http://stylepint.com/2011/12/14/the-holiday-cameron-diaz-fashion/&usg=__rjX_sqC-dsBq7QwnDXzJYAbKOeQ=&h=600&w=400&sz=43&hl=en&start=1&zoom=1&tbnid=QYFuWxOVxS74YM:&tbnh=135&tbnw=90&ei=lw1BUOKsEKKy0QWc9oD4Cg&prev=/search%3Fq%3Dcameron%2Bdiaz%2Bthe%2Bholiday%26um%3D1%26hl%3Den%26client%3Dsafari%26sa%3DN%26rls%3Den%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1

No comments:

Post a Comment