Thursday, 14 June 2012

Oranje-koorts

Eind vorige week begon het EK-voetbal. België is er natuurlijk niet bij, maar onze Zuiderburen (Nederland) mochten hun elftal wel het veld op sturen. Nederland (inclusief inwoners) kleurt hierdoor nog meer oranje dan normaal al het geval is.


Toegegeven: bij mij lijkt de oranje-koorts ook te hebben toegeslagen. Hier heeft dat echter niets te maken met voetbal en het Nederlandse elftal; ik hou gewoon van oranje. Vandaar dat ik een oranje Mr. Mandarin heb om al even oranje appelsienen mee uit te persen. Ook onze aardappelschiller is oranje (die hebben we cadeau gekregen, en was geen bewuste "oranje-keuze") en dat ik momenteel met oranje-gelakte nagels door het leven ga, staat dus ook volledig los van het voetbal. Hetzelfde geldt al voor de oranje bloes die ik in het weekend (op de dag dat Nederland zijn eerste match speelde) nog om het lijf had.



 

Kortom: oranje is gewoon mooi. Fleurig en fruitig, zuiders en zomers. (En ook de huiskleur trouwens van m'n "ex-job" waar ik begin deze week m'n laatste dag heb gedaan.)


No comments:

Post a Comment