Tuesday, 12 April 2011

Sproetjes

Of hoe sproetjes sommige mensen echt sieren.
Ze nemen het heft in handen, ze bepalen mijn kleur: ze hebben me in hun macht! De sproetjes, zommer-zonnesproetjes.

Vanaf dat ik me bij felle zon eventjes in de zon waag, heb ik prijs: mijn huid wordt bezet door de melanine-vlekjes. Ik geef me echter niet zomaar over en ga de strijd aan met het sproetenleger. Besmeerd met SPF-factor 50 zonnebrandolie, gewapend met een grote jeanshoed op mijn hoofd, en een zonnebril met rechthoekige glazen van 4,5 op 6 cm op mijn neus. Helaas geven de sproeten ook niet zomaar op want hoewel ik gisteren de strijd ben aangegaan, stelde ik vast dat mijn huid er toch weer tamelijk sproetig uitziet. Vooral mijn neus krijgt het hard te verduren: het is één en al oranje vlek. (Hij is ook nogal groot, dus misschien vallen de sproeten daar daarom zo hard op.)

Vandaag was het 'gelukkig' wat minder zonnig weer: twaalf graden celcius en af en toe wat regen. Maar natuurlijk mag ik niet de vroeg juichen: een dagje geen zon betekent niet dat de strijd is gestreden. Het is immers net lente en de zomer moet dus nog komen. (Hoewel: Belgische zomers zijn niet noodzakelijk zonnig en misschien waren de afgelopen voorzomerse dagjes wel de zomer van 2011.) Vandaag was het in elk geval wapenstilstand en daarbij werd de zomerhoed terug in de doos gelegd, de zonnebril terug in het etui en de zonnebrandolie terug in de kast. Ik blijf wel in staat van paraatheid, voor het geval het terug goed weer wordt.

source picture: http://www.fashionata.be/ckfinder/userfiles/images/Beauty/fashionatatwiggya%20(1).jpg

No comments:

Post a Comment