Thursday, 3 February 2011

Den duivel


Als ge van den Duivel spreekt, dan komt hem. Ja, van die spreekwoorden... er is iets van aan. Hoe vaak ik al heb meegemaakt dat ik over iets spreek- iets is dan den Duivel, steeds in andere gedaante- en even later - even kan gaan van enkele seconden tot enkele dagen-  verschijnt dat iets op één of andere manier in mijn leven.
Zo geschiede ook vorige week. Ik had het over den Duivel- deze keer in de gedaante van Sir Elton John, een oud-idool waar ik al jaren niets meer van had gehoord. Ik zat in de auto met mijn vader en op de radio werd Crocodile Rock (voor alle duidelijkheid: een nummer van Elton) gedraaid. Ik hou wel van zijn muziek, het heeft iets melancholisch, brengt me terug naar de rit naar Spanje in the summer of 2002. Dat was het laatste jaar dat we met het hele gezin naar Spanje op vakantie gingen en toen hebben we tijdens de heen- en terugrit de cd Two Rooms horendol laten draaien. Maar dat even ter zijde, terug naar den Duivel, Elton, die al jaren van het toneel verdwenen leek te zijn.
Ik maakte een opmerking, iets van 'Amai, ik heb al jaren niets van hem gehoord.' ( nogmaals voor alle duidelijkheid: hem is Elton). Ik vroeg me luidop af of hij nog wel leefde. Jawel, hij leefde nog hoor, wist mijn vader me te zeggen.
En eergisteren, op de Rode Loper ging het over Den Duivel. Neen, Elton heeft geen nieuw album uitgebracht, wel een tekenfilm. Gnomeo and Juliet,  een soort parodie op dat ene meesterwerk van Shakespeare (voor alle duidelijkheid: Romeo and Juliet). Vanaf zestien februari speelt de film in de Belgische bioscopen... Ik zou zeggen: bekijk de trailer. Wie weet raak je bezeten door deze Duivel.

source picture: http://content.internetvideoarchive.com/content/photos/6897/35730_751.jpg

No comments:

Post a Comment