Friday, 14 January 2011

To do or not to do?


Ken je dat gevoel? Dat gevoel van radeloosheid als je voor moeilijke keuzes staat? Wanneer noch ja noch nee in je hoofd hoort weerklinken als je met een vraag zit?
Vorige week maakte ik het mee - zoals wel vaker gebeurt: ik ben een eeuwige twijfelaar. De vraag die me bezig hield: oogcrème beginnen smeren of hou ik het voorlopig enkel bij dagcrème (met een SPF-factor natuurlijk die toch een minimale bescherming biedt)?
Eigenlijk spookte de vraag al een tijdje door mijn hoofd, maar een duidelijk antwoord bleef uit. Dat is niet zo vreemd als in het ene boekje wordt aangeraden om vanaf je vijfentwintigste de lachrimpeltjes te beginnen besmeren terwijl je in een andere tijdschrift leest dat het niet nodig is voor je de Drie Nul hebt bereikt. Nog ergens anders lees je dan dat de strijd tegen kraaienpootjes best al op twintigjarige leeftijd begint. Preventie noemt men dat, want op die leeftijd zijn de befaamde groefjes er vaak nog niet...
En dan, nog in een ander tijdschrift, valt je oog op het citaat van een ex-model dat verkondigt dat ze als sinds haar zestiende aan het oogsmeren is. Ex-model, en bovendien is de dame in kwestie een experte als het op schoonheidsverzorging aankomt: ze heeft zelf een beautywinkel.
Zij zal het wel weten, dacht ik bij mezelf en daarmee wist ik zeker: nu moet ik beginnen oogsmeren. Want - oeps - met mijn 284 maanden ben ik in vergelijking wel wat laat... en nog geen klein beetje!
Vorige week bestelde ik mijn eerste oogcrème, deze week zat hij in de brievenbus. Ik ben al een aantal dagen duchtig aan het smeren... Nu hopen dat ik er in de toekomst even goed zal uitzien als dat ex-model dat op haar zestiende begon te smeren.

No comments:

Post a Comment