Tuesday, 11 January 2011

Ceci n'est pas une... tasse

Central Perk, the coffee house. Het café dus waar het olijke zestal Friends minstens één keer per aflevering samenkomt.


Zie hier CP uit vogelperspectief,


Als Friends-fan (en addict) ben ik de serie (all seasons + extra's) voor de derde of vierde keer (ben de tel kwijt) aan het zien. Nu viel mij tijdens één van de afgelopen Friends-'sessies' iets op aan Central Perk. De hoeveelheid koffie die daar geschonken wordt... niet normaal! Op het eerste gezicht lijkt die massale koffie schenking daar logisch: het gaat om een coffee house.... daar waar de klanten gewoonlijk komen voor een koffie.
Maar als ik hier zeg hoeveelheid, dan gaat het niet over het aantal tassen dat geschonken wordt. Wat ik bedoel is de hoeveelheid koffie per tas, maw de hoeveelheid die je krijgt als je in Central Perk een koffie bestelt. Mais ceci n'est pas une tasse want- jawel, neem die magritse Franse leuze maar letterlijk- een tas in CP is geen tas, maar een maatbeker waar volgens mij wel een halve liter koffie in kan. Drink zo een 'tas' of twee en hyperactiviteit kan wel eens toeslaan.
Zoals ik reeds heb vermeld komen de Friends er minstens één keer per aflevering samen en drinken ze er gewoonlijk minstens één kop - dus minimum zo'n halve liter- koffie. Dat gegeven is het hysterische gedrag van Monica, Rachel, Ross, Pheebe, Joey en Chandler mogelijk verklaard.

Source Picture: http://www.merchantcircle.com/business/Central.Perk.555-555-5555/picture/view/4135?start=2 (Consulted January 11, 2011)

No comments:

Post a Comment