Monday, 27 December 2010

Vijf voor twaalf


Het is vijf voor twaalf...
Figuurlijk dan toch want terwijl ik dit typ is het nog maar half tien.

De stand van de klokwijzer heeft verschillende redenen.
Eerst en vooral begint het nieuwe jaar binnen een dag of vijf. De wijze waarop het ingeluid wordt, is mij nog niet helemaal duidelijk. Eén ding staat vast: feesten zit er wel in als de klok twaalf uur slaat vrijdagnacht.
Een andere reden voor de stand van de wijzer is iets minder aangenaam: te studeren leerstof en vooral de hoeveelheid dan. Wegens weekendwerken, taken allerlei, kerstshoppen, familie aangelegenheden, Liefje, ... is de berg schoolwerk een Mount Everest geworden. Een berg die haast niet te beklimmen valt dus, en zeker niet in (figuurlijk) vijf minuten.
Verder wijst de wijzerstand op mijn (hopelijk) laatste kerst in examenstress. Als alles een beetje (heel veel is misschien beter uitgedrukt gezien de luttele hoeveelheid kennis die momenteel nog maar opgeslagen is) meezit dan kan ik volgend jaar - in december 2011, na zes jaar van stress kerst- de feestdagen met een gerust geweten en zonder enig schuldgevoel ondergaan.

Hoe dan ook, voor het zòver is, moet ik die Mount Everest over geraken voor de klok binnen drie weken twaalf uur slaat...

No comments:

Post a Comment