Friday, 3 December 2010

Veel om het lijf hebben

Het sneeuwt en het vriest dat het kraakt.

Dikke, zilverachtige ski-handschoenen aan de hand. Aan mijn voeten: een stevig paar Boots&Woods-laarzen, voorzien van een dikke rubberen zool. Die laatste zou ontwikkeld zijn volgens de Good Year Welt-methode, doet me denken aan autobanden... De boots vormen de basis om vooruit te geraken in dit barre winterweer. De basis letterlijk en figuurlijk. Ze hangen aan de basis van mijn lichaam, nl. mijn voeten (letterlijk) en als mijn voeten koud zijn, heeft de rest van mijn lichaam het ook koud (figuurlijk).
Op mijn hoofd: een wollen baretje, zo één uit Parijs. Plooibaret stond op het prijskaartje dat naast de muts in de etalage lag toen ik ze kocht, een jaar of vier geleden.
Verder om mijn lijf: een oud te klein oudroze t-shirtje, met daarover nog een ander oud t-shirtje, een souspull, wollen trui, nog een gebreide lange vest en een jas.
Mijn onderlichaam is omgeven door een wollen kousenbroek, twee paar sokken en een jeans. Aan mijn schouder bengelt mijn nieuwste LV-bag....

Welgeteld zijn dat zeventien kledingstukken om het lijf... en dat allemaal (met uitzondering van de tas dan) met één doel voor ogen; de vrieskou trotseren.

No comments:

Post a Comment