Tuesday, 30 November 2010

Snowtime!!!


Jep, het is weer zover. Koning winter is in het land en hij besliste om het niet bij vrieskou te houden, en er maar meteen een show bij te geven... Snowtime dus!
Het gaat er serieus aan toe. Constante vriestemperaturen, voor morgen voorspellen ze een gevoelstemperatuur van MIN 20°C!!! De 'lichte' sneeuwval (pakweg 2 cm, in onze tuin althans) bedekt bomen, bladeren (de vele die op de grond liggen en de enkelingen die nog aan de takken hangen), daken, auto's, wegen, ... alles dus.

Allemaal mooi en gezellig nu ik me nog niet op het ijs (letterlijk dan) moet wagen. Morgen echter komt daar verandering in. Maar dat zijn zorgen voor later en momenteel geniet ik met volle teugen van the view of my room: niets dan besneeuwde takken en een deels besneeuwde ruit... En om het winters tafereel kracht bij te zetten, ben ik een adventsproject op poten aan het zetten: een adventskalender. Ik deed inspiratie op bij Laflotte. (Neem gerust een kijkje, het is een super mooie, leuke blog!) Er is nog wel wat werk aan de winkel (houten plaat schilderen, er haakjes aan bevestigen, ...) , maar morgen moet het ding af zijn aangezien de adventsperiode dan begint (1 december). Eigenlijk komt het op het volgende neer: de komende 24 dagen zal ik dagelijks één kerstaccessoire aan een haakje hangen. Het afgelopen weekend kocht ik al een aantal van die dingetjes (een stuk of 11) en de zoektocht gaat dus nog even door.
Verder worden de kerstengel (zie kerstdecoratie december 2009) en kerstster uit de doos gehaald als final touch.

En hoewel ik al volledig in de kerstsfeer zit, wil ik toch even vermelden dat ik de lieve Sint niet vergeten ben. Ook dit jaar is hij meer dan welkom... misschien vraag ik (naast bergen pure chocola) wel wat kerstaccessoires om de kalender compleet te maken...

No comments:

Post a Comment