Friday, 5 November 2010

De Cinema


Eergisteren ging ik naar de bioscoop ...olé ola, dat zeker want het was plezant. Met mijn zussen.

Het is altijd nostalgisch om met zijn allen een uitstapje te doen, en des te meer als het uitstapje een bioscoopbezoek is. Toen we klein waren, gingen we naar jaarlijkse traditie op oudejaarsavond naar de cinema. Gewoonlijk kozen we voor 'de' Disneyfilm van het jaar, die meestal in het najaar in de bioscoop kwam. Naarmate we groter werden (letterlijk dan), schakelden we over naar 'gewone' films. Zo herinner ik me dat we naar Team Spirit zijn gaan zien. En naarmate we 'ouder' (maar niet meer veel groter) werden, kwam het er gewoonweg niet meer van om met zijn allen naar de cinema te gaan.

Maar nu hebben wij, mijn zussen en ik, misschien een nieuwe traditie ingezet, want het is al de tweede keer dat we met zijn allen een bioscoopbezoekje brengen. En ook voor de tweede keer op rij kozen we voor een Vlaamse film. Zot van A was het deze keer.

Het is een super leuke film, een film die je met een goed gevoel naar huis doet gaan. Een feel good movie noemen ze dat wel eens. Het verhaal - eigenlijk zijn het een aantal verschillende verhaaltjes die dooreen lopen- gaat over alle mogelijke vormen van liefde en alle problemen die liefde met zich meebrengt.... Ik ga het hier bij laten, anders verklap ik het einde misschien al en dan is er voor u, lieve lezer die de film misschien ook gaat zien, niets meer aan.

No comments:

Post a Comment