Thursday, 15 July 2010

Over Vanalles en Niets

Een opmerking alvorens ik begin aan het eigenlijke bericht: wat u hier gaat lezen heb ik zaterdagavond met de hand geschreven. Als je dat niet weet, dan kunnen sommige dingen, hieronder geschreven, nogal vreemd lijken.

zaterdag 10 juli 2010

Vandaag een handgeschreven blog-bericht. Waarom vraagt u zich misschien af. (Misschien ook niet, maar ik leg het toch even uit voor diegenen die het zich wel afvragen). Wel, de verklaring is zeer eenvoudig: het onweert erop los en het gaat er nogal heftig aan toe. Als eeuwige angsthaas heb ik op angstvallige wijze dan ook ongeveer alle stekkers uit de stopcontacten getrokken. Bijgevolg zijn buiten het licht en de cd-speler alle elektrische toestellen uitgeschakeld.

Ik weet nog niet wat ik ga schrijven op het moment dat ik dit hier neerpen. Ik pen er dus op los met het idee dat het gepen wel zal uitwijzen waarover dit berichtje gaat.

Norah Jones vult de living (de cd staat op om de donder te 'camoufleren') met haar zalige jazzy stem op dit moment. Misschien moet ik maar eens over haar muziek schrijven? Een recensie over één van haar cd's misschien?

Het onweer zelf levert zonder enige twijfel ook blogvoer op. In één zin omschreven: God smijt de deuren hard dicht en hij speelt serieus met de lichtschakelaar. (Hopelijk weten jullie waarnaar dit verwijst. Voor diegenen die het niet snappen: donder en bliksem.) En ik denk dat hij zeer verdrietig is, want de sluizen zijn wagenwijd open gezet. (Nogmaals voor diegenen die het niet snappen: het regent dat het giet.)

Ander mogelijk schrijfvoer is mijn zwakke tot zeer zwakke blogactiviteit van de afgelopen twee weken. Die is het gevolg van de vakantie, de grote vakantie meer bepaald, de zomervakantie wordt het ook wel eens genoemd. Dit jaar mag je dat 'zomer' heel letterlijk nemen: de eerste hittegolf, afgesloten met een kletterend onweer (dat nu aan de gang is), hebben we al gehad. Enfin, vakantie dus en dat betekent massa's vrije tijd om te lezen, films te zien, (o.a.) muffins en quiches te bakken, recepten te schrijven in het schriftje speciaal daarvoor ontworpen, .... Maar ook tijd om poen te pakken met vakantiewerk.
Door een combinatie van dat werken en die vrijetijdsbezigheden laat ik mijn blog - die een beetje vrijetijdsbezigheid en een beetje werken is - een beetje links liggen.
En als ik op een avond als deze thuiskom na het werk in een leeg huis, en ik me laat vergezellen door Norah's zalige jazzy stem en ik tijd heb om rustig te bloggen, dan onweert het en durf ik als eeuwige angsthaas mijn macbookje zelfs niet aan te zetten.
Mijn blog zal dus nog even moeten wachten op een nieuw bericht, maar ondertussen is er toch al een kladje dat gaat over vanalles en niets dat- mits enige aanpassing- op het www gesmeten kan worden.

No comments:

Post a Comment