Friday, 28 May 2010

Zees Postpakket


Een paar dagen geleden werd ik 's ochtends opgewekt (opgewekt, u leest het goed: er moet niet staan gewekt) door een zees paket. Het kwam niet van Zeeland (dan zou het een Zeeuws pakket zijn), maar van de Belgische kust. De exacte afkomst doet er eigenlijk niet toe. Wat wel telt, is het postpakket, dat kwam als een aangename verassing. (Ik verwacht nu eenmaal minder interessante dingen van de postbode: een factuur van mijn gsm bijvoorbeeld.)
Ik vind het op zich al leuk om een postpakket te ontvangen omdat er gewoonlijk 'dingen' inzitten en dus geen gewoon postmateriaal. Maar de inhoud maakte het pakketje deze keer wel heel aangenaam: een zakje zeevruchtjes, van chocolade weliswaar, en een 'laat' verjaardagskaartje. Afzender: mijn liefste meter die aan de zee verbleef.

Nu moet ik zeggen dat ik die opkikker wel kon (en kan) gebruiken: ik ben bezig met een reisje door de Franse cultuurgeschiedenis en dat maak je nu eenmaal niet zonder goede brandstof. En aangezien ook de Engelse literatuurgeschiedenis mij verwacht de komende weken, zal een extra portie chocolade goed van pas komen.

Daarbij komt ook dat het (examens) nog laaaaaaaang niet gedaan is (nog 21 dagen om precies te zijn), en ik hoop dan ook nog een paar van die pakketjes te mogen ontvangen. Als ik de postbode nog eens tegenkom, zal ik eens heel lief lachen. Wie weet wat een wonderen een glimlach kan verrichten.


No comments:

Post a Comment