Thursday, 13 May 2010

Bloem van een Schoen

De nieuwste, de oudste, die van vorig jaar.


Ik heb een zwak voor schoenen, zoals zo vele vrouwen. Maar één bepaalde soort geniet mijn voorkeur: de 'versierde' schoen. Zo'n paar met net dat ietsje meer, een paar dat een 'zo-zo' outfit een wauw-factor geeft. Als kind al wist ik dat ik dat wou: mijn ultieme droom was dan ook een paar 'strikschoenen' (een schoen dus met een lederen strik erop, geen nestel-strik) en toen ik op zesjarige leeftijd eindelijk een paar kreeg, kon mijn geluk niet op. Jammer maar helaas geraakten ze versleten en werden ze te klein.

Jaren bleven strikschoenen childhood memories waar ik met weemoed aan terugdacht. Tot zo'n zes à zeven jaar geleden; ik vond nieuwe 'versierde schoenen', niet met een strik, maar met een bloem. De eerste jaren hebben ze vooral in mijn kast gelegen: ze leken met toen 'gewaagd' en met het schooluniform kwamen ze niet tot hun recht. Maar eens ik van het uniform vanaf was heb ik die schoenen (donkerbruine puntige balerina's) gedragen tot ze helemaal versleten waren.

Drie jaar geleden vond ik nog zo'n onvergeetelijk exemplaar: zwarte strikschoenen met een hakje die ik nog steeds koester. (Ik droeg ze hoofdzakelijk om te werken en ik heb ze in niet-werk-omstandigheden (nog) niet veel aangedaan.)

Vorig jaar vond ik een ander schitterend paar (foto midden onder) en sinds gisteren ben ik trotse eigenares van een derde bloemenpaar (foto links). Echt een bloem van een schoen!

p.s.: Die laatste twee paar zijn voorlopig nog muurbloempjes: ik heb ze nog niet veel aangedaan, maar vanaf dat het weer het toelaat gaan mijn voeten die schoenen in!

No comments:

Post a Comment