Monday, 3 May 2010

Monday Blues

Aangezien ik in België woon, kan ik niet anders dan af en toe een klaagzang over het weer op jullie loslaten. In de wintermaanden heb ik eens iets geblogd over sneeuw en vrieskou. En nu wil ik het hebben over het zogenaamde lente weer.

De afgelopen weken was het zalig (bepaalde dagen toch), het was zoals het hoort in deze tijd van het jaar: lente. Jassen bleven aan de kapstok hangen, sokken bleven in de schuif, en laarzen in de doos. Enfin, het was bijna te mooi om waar te zijn. Vorige week was het zelfs zomer: een bikini had woensdag en donderdag goed van pas gekomen (maar om les te volgen is dat nu niet de gepaste outfit, dus ik hield het bij een zomers jurkje).

In de nacht van vrijdag op zaterdag is daar (in het mooie weer) iets tussengekomen, ik geloof dat het een bepaald luchtdrukgebied was (één dat de weerman het wel een naam zal hebben gegeven, maar ik ben hem al vergeten). De temperaturen daalden van de ene op de andere dag tien graden en ook wolken sierden plots de lucht. En bijgevolg is het nu bye bye Miss sunshine (which, btw, I already miss) and hallelujah, it's raining men! (Dat laatste is ook echt waar, want de bomen en plantjes hadden wel wat water nodig.)

Maar toch, hoe blij bomen en plantjes ook zijn met het regenweer, voor mij duurt het te lang. In het weekend had ik geen last want ik zat gezellig binnen. Maar op deze maandagmorgen kon ik er niet onderuit, ik moest het Belgisch weer wel onder ogen zien want sokken en jassen, zelfs parpalu's doken terug op in mijn vizier. Het was geen pretje en een koude wind (ik gok op een Noord-Oosten: die is meestal koud) deed er nog een schepje bovenop.

Tell me why I don't like Monday? Well, look outside and you'll see.

No comments:

Post a Comment