Friday, 9 April 2010

Herademing voor de voeten




Mijn voeten zullen blij zijn. Vanaf vandaag mogen ze zich (af en toe) nestelen in een Geox schoenen paar. Een comfy schoenen paar dus waar verstikkingsdood niet langer bestaat: naast de luxe van vrij ademen hebben mijn tenen ook een zee van plaats. Deze keer dus geen pumps met nauwe tip, punt (hoe noem je dat eigenlijk bij een schoen: het voorste punt?) voor mij.
Ik geef toe: de comfy aankoop was pure noodzaak. Wegens jarenlang voetwringen in gehakt en gepunt schoeisel kregen mijn voeten het zwaar te verduren. Ik kon hun leiden niet meer aanzien (aanvoelen eigenlijk) en besloot daarom (al ettelijke weken geleden) om me een paar comfy shoes aan te schaffen.

Die beslissing op zich was al een hele grote stap: ik heb namelijk een probleem met praktische schoenen kopen. Hoe meer hakkig en nauwpuntig (maw hoe meer onpraktisch), hoe beter lijkt mijn schoen-koop-moto. Daar moest ik dus voor de net gedane aankoop even van afstappen.
Enfin, de beslissing was genomen, nu moest de aankoop nog gebeuren. Een nog grotere stap.

Als eeuwige twijfelaar is het sowieso niet eenvoudig om aankopen te doen. Als de aankoop dan nog eens niet met het normale moto gebeurt, wordt het wel heel moeilijk. De afgelopen twee weken ben ik zowat alle schoenwinkels afgegaan, zowat alle iet of wat sportieve schoenen zijn onder mijn (zeer kritische) oog gepasseerd en op zowat alle paren had ik iets aan te merken. Het was zo erg dat mijn compagnon- die zowat de enige is die "het voorrecht" heeft om mij te vergezellen op (window)shoppingtrips'- het ondertussen al had opgegeven. (Tja, ik kan het hem niet kwalijk nemen: ik ben niet echt te genieten als ik niets naar mij zin vind. Vandaar ook dat ik liever alleen ga: dan stoor ik de andere niet met mijn gezeur.) Maar ik dwaal hier af, back to the comfy shoe story.

Vandaag was het mijn laatste poging tot mooie comfy shoe vinden. Ik was al een beetje wanhopig aan het worden. Dat bleek nergens voor nodig, want wat bleek: wie zoekt die vindt. En hoe goed de schoenen ook zitten, ik hoop er toch twee lentes mee te doen zodat ik ook nog geld heb om de traditiegetrouwe hakkige en nauwpuntige collectie verder uit te breiden .



No comments:

Post a Comment