Monday, 22 March 2010

Bekroonde Tas: episode 2



Wat voorafging: Ik zag een hele mooie tas bij Friis & Company, almost the one. Maar uiteindelijk was de tas toch niet helemaal perfect. Na heel wat gepieker ben ik nog steeds op zoek...

Maar daar komt verandering in. Ik heb ze namelijk gevonden, en het is toch diezelfde waar ik het vorige keer over had. De antraciet-grijze, in met-kroon-bedrukte-stof, volledig stoffen tas die mij toen niet perfect leek. Na nogmaals een bezoek te brengen aan de Friis-store, kon ik me niet inhouden en heb ik de tas dan toch gekocht.

Woensdag 17 maart, The Day: ik wilde, moest en zou een tas kopen. Ik kan niet uitleggen waarom, maar het was gewoon zo. Misschien bracht het lenteweer me in the mood for baghunting? Of misschien wilde ik gewoon kost wat kost een nieuwe tas? (Die laatste verklaring lijkt me het meest logisch eerlijk gezegd.) Het waarom doet er eigenlijk niet toe, dus laten we verder gaan.

Zoals ik al zei: ik wilde en zou dus een tas kopen. En zo kwam het dat ik over de Lombardevest marcheerde iets na twaalven 's middags die dag. Met een duidelijk doel voor ogen: (voor diegenen die het nog niet doorhadden) een tas kopen. Ik hoopte nog op een beige of roze exemplaar, maar dat was niet mogelijk zonder de lederen afwerking, zo bleek.

De verkoopster moet gedacht hebben dat ik gek was: ze heeft me zowat alle tassen laten zien. Ik denk dat ze op de duur al even hopeloos als ik was, dat ze vreesde dat ik zonder aankoop de winkel zou verlaten. (Hoe zou je zelf zijn als je na een half uur nog steeds geen tas verkocht hebt aan een anders wel zeer enthousiaste klant?)

Hoe dan ook, na een grondige inspectie van zowat ALLE tassen die in de winkel stonden, hakte ik de knoop door. De antracietgrijze, in met-kroon-bedrukte-stof, volledig stoffen tas zou het zijn voor mij. En sindsdien is ze dus van mij.

Ondertussen zijn we anderhalve week verder. De tas heeft al veel mogen verdragen: kilo's boeken, eten, paaseitjes, drinken, ... Ze heeft ook al een paar dagen in een locker mogen hangen. Momenteel ligt ze op mijn bed, aan het rusten om morgen weer aan een zwaarbeladen dag te beginnen.


No comments:

Post a Comment