Friday, 12 February 2010

My funny Valentine


Het is Valentijn vandaag. Ik ben niet zo into de hele hartjes hype, maar de dag van Sint Valentijn is toch een vermelding waard.

Al is het maar omdat de dag van de liefde een puur commercieel gebeuren is in België, best grappig eigenlijk. Overal waar ik ga, waar ik sta, zie ik liefde. Liefde die te koop is: in de vorm van chocolaatjes bij de chocolatiers, in de vorm van koekjes bij de bakkers, in de vorm van plastieke prullen (de soort van dertien in een dozijn, in elke winkel te koop). De echte betekenis van 14 februari lijkt dus ver zoek.

Maar het is voor mij toch een funny Valentine. Niet omdat ik anonieme liefdesverklaringen verwacht. (Ik heb al een Liefje en liefdesverklaringen krijg ik dus dagelijks, 14 februari is op dat gebied dus niet speciaal.) Het is een funny Valentine omdat het een goede reden is om nog eens met Vriendlief uit eten te gaan. (Over drukte moeten wij ons geen zorgen te maken, want wij doen het gewoon een paar dagjes op voorhand.) Met het 'wat koop ik voor partner op Valentijn?' dilemma heb ik niet te kampen omdat ik daar niet aan meedoe. (Ik geef gewoon cadeautjes op momenten dat ik er geld voor heb, niet zo heel vaak dus.)

En tenslotte: liefde verdient toch ook een feestdag, evengoed als bijvoorbeeld de geboorte, dood en verrijzenis van Jezus. Enfin, mijn liefde verdient in ieder geval zo'n dag. Alleen nog vragen of hij My Funny Valentine wilt zijn...

No comments:

Post a Comment