Friday, 5 February 2010

Mooi maar geen Inhoud

commentaar: zie onder *

"Uiterlijk is niet alles" (lucky me) hoor je wel eens zeggen, een mooi iemand die niet veel interessante dingen te zeggen heeft, bedoelen ze dan. "Mooi maar geen inhoud" is ongeveer hetzelfde in de éné zin. In de andere zin betekent het: een prachtige handtas met daarin een wondermooie portefeuille - tot hiertoe alles nog oké - maar die bevat zogenaamde laag-saldo-bankkaarten en zo goed als zero money.

Wel, de tweede betekenis van 'mooi maar geen inhoud' past volledig binnen het plaatje van mezelf (de eerste niet, simpelweg omdat ik niet mooi ben). Waar het in de praktijk op neerkomt is het volgende: grote bedragen neertellen voor een handtas of een portefeuille, no problem for me. Het gevolg is (helaas) dat mijn geld na zo'n aankoop quasi op is waardoor de handtassen een puur decoratieve functie vervullen. Hiermee bedoel ik dan ook echt een handtas als decoratief object in een interieur (gewoonlijk mijn kamer). Hoe dit te verklaren valt? Doordat, zoals ik net al zei, mijn rekeningsaldo na zo'n handtas-investering (synoniem voor saldokiller-aankoop) soms gevaarlijk dicht in de buurt van nul komt, kan ik geen uitstapjes meer doen. De handtassen belanden in de kast, netjes opgeborgen in de etuis die speciaal voor opberging ontworpen zijn. Je kan me na zo'n aankoop ook aantreffen thuis in de zetel, niksend, met een dromerige blik starend naar de handtas... dromend van dingen doen in gezelschap van de tas in kwestie, bijvoorbeeld shoptrips in fijne wereldsteden (Paris, Rome, New York, Amsterdam, ...) met als doel een nieuwe handtas kopen.

Momenteel staat de saldokiller-aankoop-teller op drie. De komende jaren zal dat aantal wellicht hoog oplopen, maar hoe hoog is nog niet helemaal duidelijk. Naar de verre toekomst toe is er beterschap in zicht door projecten die uitgewerkt kunnen worden, zoals bijvoorbeeld carière maken en op die manier veel geld verdienen om tripjes EN handtassen te financieren.
Nog even een opmerking ter zijde: Niet enkel tassen doen mijn budget de das om, ook oorbellen en footwear durven mijn rekeningsaldo soms in nauwe schoentjes te plaatsen.



de nauwe schoentjes, dateert van 2007
dus de schoenen zijn niet meer zo 'in'

* De titel verwijst niet naar Audrey Hepburn als domme schoonheid. Voor zij die het niet weten: de foto komt uit de film Breakfast at Tiffany's, waarin Audrey een jonge vrouw speelt die zelf niet heel rijk is, maar die wel droomt van mooie en dure spullen. Een beetje zoals ikzelf dus. (source: http://www.michaelhoppengallery.com/files/2bbbafb259fb22ea0d63aedd6036ae20.large.jpg)

No comments:

Post a Comment