Thursday, 4 February 2010

Expeditie Chocola


'I'm E.B. and I'm a Chocoholic.', dit even ter zijde voor diegenen die mij niet goed kennen. Hoewel, zo ter zijde is het niet want dit feit verklaart dat ik nu officiële Côte d'Or Proever ben.
Hoe het zover is kunnen komen?

Nog niet zo lang geleden (een paar weken) zat ik verweesd (had net een examen achter de rug) op de bus te wachten in 't Stad (Antwerpen) toen ik een affiche zag die mijn aandacht trok... 'Word officiële C'ôte d'Or proever'. Wel, dat moesten ze mij geen twee keer vragen. Ik heb me meteen ingeschreven op de site van Côte d'Or, inschrijving tot officiële chocoladeproever werd aanvaard en here I am: proud member of the Proeversgroep. En I like it, dat chocoladeproever zijn, want nu moet ik chocolade eten omdat ik anders mijn taak als proever niet zou vervullen. Als Chocoholic komt me dat dus nogal goed uit.
Ik ben naar de site van de Gouden Kust getrokken om op expeditie te gaan en zo vond ik verschillende bronnen die ik nadien aan grondig onderzoek heb onderworpen. (Lees: chocolade ontdekt, naar winkel gegaan, chocolade gekocht en de chocolade geproefd (en dus opgegeten)).

Eerst leek het op een vrij dure grap uit te draaien omdat ik chocolade in mijn bezit moet hebben om ze te proeven. And only one way to chocoladebezit, nl. buy the stuff.
Maar blijkbaar moet ik toch niet betalen (of toch niet altijd). Vanmorgen, bij het lichten van de brievenbus, ontdekte ik een enveloppe: afzender Côte d'Or, geadreseerdde Mevrouw de Chocoladerpoefster. Enfin, euforie alom en die werd alleen maar groter toen ik binnenin een reep chocolade ontdekte. Even proeven, vervolgens mijn mening geven op de site van Côte d'Or en daarbij kans maken op een bomvolle chocolademand... Life can be so beautiful.


1 comment:

  1. Ik zag plots dat jij mijn blog volgde... En toen zag ik plots dat jij ook een blog hebt.. Suuuuuperleuk! :) Fijn dat je het www nu ook verblijdt met je hersenpinsels, en tof dat je mij ook volgt! ;) Mooi Feestdagenkleedje trouwens, jammer dat het 'home-made' is, anders zou ik vragen van waar het kwam.
    x Kirsten

    ReplyDelete