Saturday, 9 January 2010

Veni Vidi Vici


Ik kwam, ik zag en ik overwon, deze week maakte ik het nog mee.
Ik ging naar het Wijnegem Shopping Center met mijn liefste levensgezel. Het was een helse tocht via gladde wegen en de vreugde was groot toen we eindelijk veilig aankwamen. Even verdween de happiness weer toen de parking overvol bleek te staan. Maar wij (ik & Lief) zijn een koppel lucky bastards: we vonden toch een plaats vlak bij de ingang. Veni verwezenlijkt, nu Vidi en Vici nog: het kijken (= zoeken en strijden voor) mooie kleren en de overwinning... die van het Soldenshoppen. Dat houdt gewoonlijk in: vechten voor kleding (waarbij meer dan eens iets uit iemands handen wordt gerukt, uit die van mij dus) en elle lange wachtrijen aan de kassa. Maar deze keer verliep de shopping trip anders: ik wist perfect welke winkels eerst te bezoeken en wat waar te vinden omdat ik al op vooronderzoek was geweest eerder deze week. En wat een euforie: alles wat ik wilde kopen, hing er nog in de juiste maat en kleur! Het ene stuk al meer afgeprijsd dan het andere. En de wachtrijen vielen best te overleven.
Nu wil ik toch even opmerken dat ik eigenlijk niet zo'n fan ben van de solden: dat aanschuiven, de strijd om een onnozel kledingstuk, ... Mijn principe is dan ook: niets gezien in de 'volle prijs', niets kopen in de solden. Maar aan het begin van de koopjes periode (ik kan het dan toch niet laten om eens 'te gaan kijken' wat er nog hangt) lijkt het telkens weer of de winkels een geheime voorraad kleren in stock hebben (waarschijnlijk spullen uit vorige collecties, maar who cares? Ik niet in elk geval.) die plots zo mooi lijken en die ik honderd procent zeker nooit eerder in de rekken heb zien hangen. Zo kocht ik een jeansjurkje, verdacht zomers om van de wintercollectie te zijn en een felle appelblauwzeegroene (je weet wel, dat mooi groen dat al enkele seizoenen in het straatbeeld rondhangt) sweater die mij ook verdacht fel lijkt om tot de wintercollectie te behoren (hoewel, felle kleuren kunnen tegenwoordig zomer en winter...)
Enfin, het maakt niet uit. Veni, Vidi, Vici: ik kwam, zag, overwon... en ik kocht.

No comments:

Post a Comment