Friday, 15 January 2010

I have a dream




I have dream. Een droom voor een zalig zonnige zomer vakantie zonder studieboeken. Het winterweer hangt me de keel uit, de cursussen komen me de oren uit en ik kamp met permanent slaaptekort (dat binnen een kleine twee weken hopelijk weggewerkt zal worden.)




In de droom is het allemaal anders, beter (uiteraard). Ik vertoef in gezellige Franse steden, bezoek Italiaanse oorden en ik zit 's avonds, een Martini in de aanslag, op een terras in een zomerjurk. Met blote voeten kijk ik naar de weerspiegeling van de sterren in de zee die ik vanop het terras kan zien. En 's ochtends word ik wakker naast mijn Amor, met het geluid van de kabbelende zee en het gefluit van vogels (meeuwen waarschijnlijk). Nu, in mijn niet-droom, word ik ook gewekt door fluitende vogels of een kabbelende zee... van mijn Philips Wake Up Light. En hoewel het een fantastische wekker is, één die mij op (min of meer) natuurlijke wijze wakker maakt, prefereer ik toch de pure natuur met zijn echte geluiden.
Overdag (we zitten nu terug in mijn droom) geniet ik van panoramische uitzichten van op de top van de Eifeltoren, waan ik me in de Italiaanse Rennaissance en dit terwijl mijn fuel wordt aangevoerd in kleine kopjes Expresso. (Momenteel leef ik ook voor een stuk op koffie, maar dat is niet hetzelfde dan op vakantie. Nu drink ik liters koffie het om wakker te blijven, op vakantie geniet ik met volle teugen van de caféine.)

I wish I was there, in my dream. Of neen: I wish my dream was here, dat het al zomer is, dat ik 's avonds op blote voeten in een zomerjurk Martini kan drinken terwijl de zee kabbelt en de sterren schitteren op het wateroppervlak.
Enfin, ik ga nog even door met dromen en voor ik het weet, is mijn droom hier en waarschijnlijk droom ik dan al een andere droom.

No comments:

Post a Comment